65-317 Wrocław ul. Sarbinowska 10
+48 504 149 793
sp37online@gmail.com

3C Agata Tarnas – Tomczyk

Strona świetlicy SP37

Klasa 3 C - NIETOPERZE

Październik - listopad

Planujemy.

Dołączyliśmy do Ogólnopolskiego Programu Krainy Muzyki „Muzyka to matematyka” i Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Piękna Nasza Polska Cała”. Bierzemy udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Emocja”, Międzynarodowym Projekcie Czytelniczym „Magiczna moc bajek” oraz Ogólnopolskim Programie „Dobrze jemy”.

Przypomnimy polskie doroczne tradycje świąteczne, także te dziś już mniej znane, dowiemy się również jak wyglądały gry i zabawy naszych babć i dziadków, kiedy byli dziećmi (dwa opracowane przeze mnie tzw. programy własne). Zamierzamy też systematycznie kształtować umiejętności komunikacyjne i lingwistyczne, zakładając indywidualne słowniczki poznawanych podczas zajęć nowych pojęć i zwrotów polskich oraz poprzez zabawy z językiem łacińskim, jako podstawą wielu języków europejskich (dwie przygotowane przeze mnie innowacje tematyczne).

Będzie ciekawie!

Poza tym jak zwykle…

Było dużo swobodnej zabawy w sali i na szkolnym podwórku, a także rozmów na temat relacji koleżeńskich i radzenia sobie z emocjami – intensywnie ćwiczymy kompetencje społeczne.

Święta nietypowe – dni wyjątkowe.

Dzień Kropki (15.09) jest zawsze dobrą okazją, aby uświadomić sobie, że każdy ma jakiś talent i nie powinien go chować, ale rozwijać i dzielić się nim. Kropka jest jak ziarenko! Zaczęliśmy więc od kropek tworzonych w dowolnych formach plastycznych, a potem rozmawialiśmy o bardzo ważnych sprawach: wyjątkowości, poczuciu własnej wartości, docenianiu, szacunku. Na koniec jeszcze kalambury – „Zgadnij jaki mam talent” – świetna zabawa, ale i możliwość lepszego wzajemnego poznania się.

Wesołe opowieści o domowych Mruczkach, Łatkach i Bulinkach, jak też poważne dyskusje na temat praw zwierząt w świecie ludzi, pojawiły się podczas zajęć związanych z obchodami Dnia Zwierząt (04.10). Przygotowaliśmy prace na świetlicową wystawę „Nasi Milusińscy” zorganizowaną przez Panią Kasię. Wzięliśmy udział w akcji charytatywnej „Zbiórka dla Burka” prowadzonej przez Panią Anię.     

W ramach dziuplakowych zadań projektowych i z okazji Dnia Drzewa (10.10), po obejrzeniu filmów przyrodniczych i rozwiązaniu tematycznych quizów, wykonaliśmy makietę lasu. Wśród drzew umieściliśmy kilka rodzajów dziuplaków, choć akurat nietoperki to się nam chyba zupełnie pochowały.  

Nietoperki to też Dziuplaki.

W II półroczu ubiegłego roku szkolnego, podczas konkursu online, została wybrana nazwa dla naszej świetlicy – jesteśmy „Dziuplaki”. Powstał świetlicowy projekt edukacyjny, w trakcie którego każda grupa poznając różne gatunki zwierząt mieszkających w dziuplach przyjmuje nazwę jednego z nich. „Nietoperki” to my! Nietoperze, choć cieszą się dość mroczną sławą i czasem budzą lęk, są niezwykle interesującymi istotami, mądrymi i pożytecznymi. Udowodnimy to 😉

Radość tworzenia.

Nie są nam obce nowe technologie także w dziedzinie sztuk plastycznych. Zaczynamy odkrywać zawiłości grafiki komputerowej, tworząc fantastyczne konstrukcje wizualne przy pomocy wyobraźni i narzędzi internetowych.

Tradycyjne techniki plastyczne też wcale nie są nudne, przeciwnie. Wystarczy tylko zamienić pędzle na wszystko, co wpadnie w ręce i da się zamoczyć w farbie (np. papierowe kule, słomki, widelce, rośliny, gąbki, itp.), pamiętając że „dziecięca wyobraźnia nie rozwija się według instrukcji”, a twórcza swoboda jest podstawą każdej sztuki.

Powyższy cytat pochodzi z opisu Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Kreatywne Prace Plastyczne”, który w tym roku realizujemy, inspirując się proponowanymi pomysłami projektowymi i na tej podstawie szukając własnych.

Nauka to super zabawa!

Uczenie się to przyjemność i świetna rozrywka kiedy można połączyć je z miłością do… gier komputerowych. Dlatego niemal codziennie rozwiązujemy wiele zagadek logicznych i wiedzowych powstających na platformie edukacyjnej „Genially”, do gustu przypadły nam zwłaszcza fabularne escape roomy.

Obserwujemy i poznajemy.

Przy okazji, biegając z aparatami dookoła szkoły, wpadliśmy na pomysł opracowania „Księgi przyrody szkolnego podwórka”, złożonej ze zdjęć i opisów tego wszystkiego, co nas otacza tuż za progiem. Gromadzimy fotograficzną dokumentację i przymierzamy się do fachowych identyfikacji z wykorzystaniem odpowiednich atlasów i stron internetowych. Namierzyliśmy już kilkanaście rodzajów drzew i krzewów, kilka gatunków kwiatów, ziół i traw, a nawet grzyby.

*Wszystkie zamieszczone tu zdjęcia robiły dzieci.

Łap w kadr!

W poprzednim roku doszliśmy do wniosku, że lubimy fotografować, wznawiamy więc warsztaty fotograficzne, a właściwie fotograficzno-filmowe, planujemy bowiem również między innymi tworzenie animacji poklatkowej.

Obiektywem chwytamy kolory jesieni, próbujemy aranżować własne kadry sytuacyjne i komponować obrazki z naturą w roli głównej.

*Wszystkie zamieszczone tu zdjęcia robiły dzieci.

Zaczynamy…

I znowu jesteśmy w szkole! Grupa w trochę innym składzie – cała 3 c razem.

Po przypomnieniu zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas covidowej epidemii oraz odświeżeniu świetlicowego regulaminu czas na wspólną zabawę i nowe przygody  w fascynującym świecie wiedzy. Wśród zajęć tematycznych każdy może znaleźć coś dla siebie: w przyrodnicze poniedziałki, czytelnicze wtorki, plastyczno-techniczne środy, historyczno-kulturowe czwartki, filmowe piątki.